Systeem van verzekeringsmaatschappijen deugt niet

In maart ga ik dan eindelijk beginnen met mijn stage in Istanbul. Niet alleen mijn stage, maar mijn reis richting Turkije gaat ook bijzonder worden. Met een Renault clio, die ik een maand geleden gekocht heb, verwacht ik nog wat te beleven. Je weet natuurlijk nooit wat er onderweg met je auto kan gebeuren. Dus alle verzekeringen moeten wel in orde zijn.

Autoverzekering
Het vinden van een juiste verzekeringsmaatschappij was nog een klus. Jonge automobilist en geen schadevrije jaar betekent meteen een flink maandbedrag. Na het afsluiten van een autoverzekering heb ik een goedkoper variant gevonden. Ik belde om de verzekering die al liep op te zeggen, wat na een paar dagen per post bevestigd is.

Mijn verzekering was wel beëindigd, maar het maandbedrag werd gewoon afgeschreven. “De opdracht zit al in het systeem”, kreeg ik te horen van de telefoniste. Een opdracht om iets terug te storten kan natuurlijk weer niet zo snel in het systeem. “Hopelijk is het binnen drie weken teruggestort”, kreeg ik van dezelfde telefoniste te horen.

Pechservice
Het kan natuurlijk gebeuren dat ik bij de verkeerde maatschappij terecht ben gekomen. Als je met een Renault clio richting Turkije wil moet je natuurlijk ook nog een pechservice regelen. Natuurlijk heb ik dat bij een ander maatschappij geregeld, maar ook dat verliep niet probleemloos.
Ik besloot om met de tijd mee te gaan en heb een pechservice via internet afgesloten. De volgende dag belde ik om het pakket te wijzigen. De medewerkster die ik aan de lijn kreeg probeerde mij wijs te maken dat ik ook kampeerauto service had aangevinkt, wat natuurlijk niet klopt. Ook in de bevestigingsmail stond geen kampeerauto service.

De medewerkster verhief haar stem om duidelijk te maken dat in hun systeem staat dat ik dat wel had aangevinkt. Ik hing de telefoon op om nog een keer te bellen en een klacht in te dienen tegen de medewerkster die ik aan de lijn had. Volgens de medewerker, die ik nu een week geleden aan de lijn had, zou alles voor me geregeld worden. Tot de dag van vandaag is het nog steeds niet geregeld.

Ook interessant voor je:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.