GVU Chauffeurs zijn Connexxion baas zat!

Iedereen kent ze wel: GVU bussen die van binnen altijd te vol, te warm of te koud zijn. Het is nooit goed en de chauffeurs zelf weten wel hoe dat komt. “Sinds de overname van Connexxion in 2006 is alles bergafwaarts gegaan.”

Tijdens een ritje Utrecht CS-Uithof vertelt buschauffeur Johan over zijn bevindingen. Hij rijdt al 21 jaar op de Utrechtse bussen en heeft de veranderingen van dichtbij meegemaakt. “Het is nu al jaren ruk. We waren als busbedrijf eerst van de gemeente Utrecht en dat ging allemaal goed. Totdat ze besloten te privatiseren. Nou, dan heb je natuurlijk dat de hoogste bieder de tent in handen krijgt en dat was dus Connexxion.”

Winst
Volgens Johan heeft Connexxion de afgelopen jaren niets anders gedaan dan het opstrijken van de winst van GVU. “Wij zijn momenteel de enige nog winstgevende tak van Connexxion. Alle omzet en winst verdwijnt in hun potje. Hier kopen zij mooie bussen met goedwerkende airco van, terwijl wij rondrijden in bussen die keuringen met moeite doorkomen.”

Het lijkt moeilijk te geloven dat er een busmaatschappij kan rondrijden zonder degelijke bussen, maar volgens Johan wordt er weinig tot niets aan onderhoudt gedaan. “Als er iets kapot is aan zo’n bus duurt het een eeuwigheid voordat het gerepareerd wordt. Als het al gerepareerd wordt. Wat daar ook nog eens bij kom is dat al onze goede bussen ineens in andere steden gaan rijden, waardoor wij hier met krotten aan de haal gaan. Het moet toch niet gekker worden!”

Connexxion
Connexxion zelf onthoudt zich van enige reactie.

Ook interessant voor je:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.