Game Review: Burnin’ Rubber 4

Op een tweede verdieping in de Drieharingenstraat in Utrecht wordt hard gewerkt aan nieuwe games. Vele manuren worden gestoken in spellen, bijvoorbeeld de raceserie Burnin’ Rubber. Extra opmerkelijk: deze games zijn voor u en ik gratis te spelen op de internets.

Burnin’ Rubber is toe aan deel 4, en dat zegt wel wat. De serie van Utrechtse gamedeveloper Xform is kennelijk

Ontploffingen!
Bron: Xform

populair genoeg om in relatief korte tijd drie vervolgen te verdienen. En waarom ook niet. Het spel heeft eigenlijk alles wat een echte gamer wil van een racegame: hard rijden, schieten op andere weggebruikers en onnoemlijk veel ontploffingen. Oja, je kan ook nog in de stad rondrijden, speciale missies doen en wedstrijden aangaan met steeds lastigere tegenstanders. Maar alles laten ontploffen is het leukst.

Mooi

Daarbij ziet de game er ook nog eens alleraardigst uit, voor een gratis spel. Natuurlijk kan het niet wedijveren met de nieuwste games op een XBox 360 of een PlayStation 3, maar voor spellen uit de generatie daarvoor hoeft Burnin’ Rubber 4 nauwelijks onder te doen. De omgevingen zijn divers en fraai vormgegeven. En er zijn ontploffingen. Die zijn tof.

Een truck kan schieten.
Bron: Xform

Lang

Ook al spendeer je geen uren an doelloos rondrijden in je blitse wagentje (of vliegtuig), dan nog ben je met dit spel zeker zes uur bezig. “We willen ook dat mensen terug blijven komen op de site, om nog net even een stukje verder te spelen,” zegt Diederik Groesbeek, mede-oprichter van Xform. Tja, je moet wel door een advertentietje van 30 seconden zitten. Dat bedrijf moet toch centen verdienen. Maar dan heb je ook wat, voor gratis. Ontploffingen bijvoorbeeld.

Spelen kan hier, of bekijk de trailer!

Ook interessant voor je:

Eén gedachte over “Game Review: Burnin’ Rubber 4