Beat de Mol zet voor Veronica geen zoden aan de dijk

Het programma Beat de Mol maakt de verwachtingen van programmamaker John de Mol niet waar. Van tevoren werd door de maker van het programma ingezet op 750.000 kijkers. Na vijf afleveringen blijft het gemiddelde aantal kijkers steken op 443.000.

In het programma Beat de Mol gaat Johnny de Mol de strijd aan met andere bekende Nederlanders. Tijdens heftige en absurde spellen probeert hij zijn tegenstanders te verslaan.

Van tevoren werd door de producer van het programma, John de Mol verwacht dat dit concept goed zou aanslaan bij het publiek. Hij zette in op 750.000 kijkers. Maar het gemiddelde aantal kijkers blijft na vijf afleveringen steken op 443.000.

Het doet ook het marktaandeel van Veronica niet veel goeds. In november was die zelfs iets lager dan het gemiddelde van 2010. Nu er 11 maanden voorbij zijn, zit Veronica op een marktaandeel van 3.5%, terwijl deze maand 3.2% werd bereikt. Wel moet rekening worden gehouden met het relatief hoge marktaandeel voor de zender in augustus. Toen keek 3.7% van televisiekijkend Nederland naar de zender.

Die 3.5% is wel hoger dan het marktaandeel van 2009. Toen berekende Stichting KijkOnderzoekBeat de Mol dat 3.2% van de Nederlanders naar Veronica keek. Er moet nog wel een slag om de arm worden gehouden. De decembermaand is voor Veronica vaak de moeilijkste maand.




Ook interessant voor je:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.