Op je lijf geschreven

 
Tegenwoordig doen we alles om onszelf te onderscheiden van de meute. De één doet dit via een kunstzinnige hobby, de ander doet dit via het beoefenen van een extreme sport. De belangrijkste onderscheidingsfactor in onze samenleving blijft toch mode.
 
 Tegenwoordig hoeven lettertypes niet meer enkel te worden gebruikt voor het typen van verslagen, rapporten of briefen. We kunnen ze ook dragen…


T-shirts
Dat is in ieder geval het streven van ontwerpers Masahi Kawamura en Itaru Yonenaga. Zij hebben T-shirts ontworpen die het silhouet van vijf bekende lettertypes moet uitstralen: Helvetica, CASLON, Bakersville, Courier en Cooper.

De ontwerpers verklaarden dat zij hebben geprobeerd een unieke look te geven aan het lettertype. Kawamura had het gevoel dat “het mogelijk was om de shirts niet alleen op conceptbasis te produceren maar ook om daadwerkelijk gedragen te worden.” Liefhebbers van de ontwerpen kunnen vanaf 2011 de T-shirts bestellen via Nocontrolair.


Social-network aan je laars lappen
Om dan toch even door te gaan op aparte ontwerpen en ‘mode’: de nieuwste ontwerpen van Adidas. Zij hebben namelijk social-network sneakers op de markt gebracht.

Foto: Idealize.nl

De ontwerpen van de Engelse Gerry Mckay zijn nog niet vekrijgbaar in winkels. Of dat gaat gebeuren is nog maar de vraag…

Ook interessant voor je:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.