IJs on demand met de sociale-ijsman

Marten Schuurman (@Socialijs) op zijn ijscokar.

Marten Schuurman droomde er van om ijsman te worden. Onder het motto: ‘wat een prachtige baan moet die man hebben.’ stond hij vol bewondering te kijken naar de ijscoman die langs kwam fietsen. In de zomer van 2009 is dit idee gaan rollen. In september heeft Marten zijn eerste ijsje op de Uithof verkocht. Marten is niet zo maar een ijsman, hij is via twitter op te roepen.

Marten noemt zichzelf de social ijsman. Het idee erachter is eenvoudig. Als je zin hebt in een ijsje maar er is geen ijscoman te bekennen trek je je telefoon uit je zak en stuur je een twitter berichtje naar @Socialijs. Maar ook via Facebook is de ijsman op te roepen, als je je locatie hebt door gegeven komt de bakfiets met lekkers gewoon naar je toe.

Wintertijd

Marten is ijsman vanaf de eerste warme dag in het voorjaar tot eind september. Hij wilde in ieder geval zijn investering terug verdiend hebben. ‘Mijn doel was om binnen twee jaar de investering terug verdient te hebben. Door het succes was dat binnen twee maanden al gelukt!’ Marten is er oprecht trots op. In twee jaar tijd heeft hij ruim €25.000,- omzet gedraaid.

Wat de Social ijsman in de winter doet, oliebollen verkopen zoals SociaBol dat gedaan heeft ziet hij ook wel zitten. In de tijd dat hij nog actief was als ijsman waren de wintermaanden de uitgelezen tijd om zijn studie weer op te pakken. ‘Als student kon ik prima leven van mijn opbrengsten die ik in de zomer verdient had. In de winter pikte ik mijn studie weer op.’

Of de social-ijsman binnenkort te zien is al snertverkoper, dat weet hij nog niet. In het voorjaar is zijn ijskar in ieder geval weer van de partij.

 

Ook interessant voor je:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.