Wie is het?

Over de nieuwe bussen in Utrecht is veel te doen. Lijn 11 is plotseling verdwenen en schijnt te zijn veranderd in lijn 28. Bussen zijn overvol. Achterdeuren kunnen niet meer dicht door te gevoelige sensoren. En bussen komen gewoonweg niet opdagen. Deze klachten zijn allemaal voornamelijk van technische en organisatorische aard. Daarnaast bestaan er ook bedenkingen bij een totaal ander iets: de stem in de bus.

Officieel heet de stem in de bus de ‘halteafroep’. In de online encyclopedie staat deze term als volgt uitgelegd: ‘Een halteafroep of stationsafroep is het omroepen in trein, tram, metro of bus wat de eerstvolgende halte of station is. Dit wordt vaak door de machinist, conducteur, bestuurder of chauffeur gedaan. Tegenwoordig is echter de automatische halteafroep in zwang, waarbij vooraf ingesproken boodschappen op het juiste moment door een computer worden afgespeeld.’

Vervoerder Qbuzz heeft er voor gekozen om naast nieuwe bussen ook een nieuwe stem te introduceren. En juist die nieuwe stem komt niet bij iedereen even lekker binnen.

https://twitter.com/Christle91/status/410730486982770688

Wij zijn erg benieuwd wie de stem van Qbuzz in Utrecht is. Binnenkort maken we een portret van haar. Deze is dan te zien op Campustalk!

Ook interessant voor je:

6 thoughts on “Wie is het?

  • 26 december, 2013 at 14:51
    Permalink

    Misschien heeft Josien wel gelijk en moeten we ze wat tijd geven, maar voor mij zijn de veranderingen sinds Qbuzz ook gewoon nadelig. Bus 3 rijdt vanuit mijn huis bijvoorbeeld niet meer naar de stad waardoor ik moet overstappen.

    Maargoed, zodra mijn fiets weer gemaakt is, ga ik weer lekker overal op de fiets heen en heb ik geen last meer van de bus! 🙂

  • 19 december, 2013 at 09:50
    Permalink

    Ben ook erg benieuwd naar de stem. Hoor er veel klachten over, sowieso over de Qbuzz.. Ik heb er zelf nog niet mee gereisd.

  • 17 december, 2013 at 11:28
    Permalink

    Alle begin is moeilijk, dus ook voor QBuzz. Gun ze wat tijd, dan komt vast alles goed!

  • 17 december, 2013 at 10:16
    Permalink

    Echt een vervelende stem. Alsof ze zich verschrikkelijk verveelt. Daarbij komt ook dat het echt een chaos is met al de tijden die veranderd zijn en de bussen die niet meer rijden.. Ik vind het maar niets die Qbuzz.

  • 17 december, 2013 at 08:54
    Permalink

    Er komen zeer veel klachten binnen over lijn 28 (opvolger lijn 11). Zowel over de frequentie van rijden, de sensoren, het doorrijden naar PR De Uithof etc.
    Onbegrijpelijk. Deze lijn heeft twee belangrijke stops bij het UMC Utrecht. Is voor het wilhelmina Kinderziekenhuis de belangrijkste stopplaats. Voor patiënten en personeel een ramp.

  • 16 december, 2013 at 18:18
    Permalink

    Ik ben reuze benieuwd naar ‘de stem’! Als heb ik hem/haar nog niet gehoord, want ik was bezig met naar adem te happen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.