#Avocado

Je maakt een foto van je gerecht, plaatst er de filter Clarendon overheen, voegt #avocado eraan toe en de likes stromen binnen. Het is niet te missen als je op Instagram kijkt, de avocadogekte is in volle gang.

Door: Daan Visser
Het groenzwarte goud doet het heel goed op sociale media. #avocado is meer dan zes miljoen keer gebruikt op Instagram en het account van avocadorestaurant de “Avocado Show” in Amsterdam heeft meer dan 71 duizend volgers. De nieuwste trend rond het stuk fruit is een latte macchiato in een avocadoschil. Daarvoor had je de avocado gesneden in een bloemvorm.
Zelfs Gordon Ramsay ontkomt er niet aan.
Dat de avocado een veelzijdige fruitsoort is, is volgens foodtrendwatchers één van de redenen dat hij zo populair is. Een andere reden dat de avocado het zo goed doet, is dat we graag onze levensstijl delen op sociale media. Eten is een belangrijk onderdeel daarvan, en avocadogerechten scoren hoog.
Niet alleen op de Instagram-pagina’s van Nederlanders; we eten ook steeds meer avocado’s. Het CBS berekende dat we in acht jaar tijd vier keer zoveel avocado’s zijn gaan eten. Nederland is ook de tweede importeur van de fruitsoort geworden, achter de Verenigde Staten. En alhoewel een groot deel van de door ons geïmporteerde avocado’s weer naar het buitenland geëxporteerd wordt, is Nederland compleet in de ban van de avocado.
Luister naar onze documentaire:

Ook interessant voor je:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.