Traiteur in crisistijd; dankbaar beroep

Ondanks of juist dankzij de financiële crisis ontplooien sommige dappere ondernemers nog steeds nieuwe initiatieven om geld te verdienen. Verrassend genoeg zijn dat soms ook winkels met luxe-artikelen of specialiteiten. Picture 1De verklaring hiervoor is even simpel als logisch. Mensen gaan minder snel uit eten, want is duur, maar besteden meer aandacht aan wat ze thuis hun geliefde vriend of vriendin voorzetten. Gefundenes fressen voor traiteurs, kaasboeren en visverkopers. Eigenaar Jacques Blommendaal van Italiaanse specialiteitenzaak Fiori in de Twijnstraat zag in ieder geval een positieve verandering in zijn omzet na de crisis. Volgens hem kwam dit vooral doordat mensen minder uit eten gingen maar dan wel thuis lekker wilden eten. Hij plaatste er wel de kanttekening bij dat zijn klanten waarschijnlijk niet eens zo veel van de crisis merkten.

Picture 2Ondernemersadviseur Robert Barendse van de Kamer van Koophandel zag wel een ontwikkeling in het aantal faillisementen in de regio Utrecht, dat logischerwijs wel was gestegen. Daartegenover stond dan weer wel dat er zich een record aantal mensen had ingeschreven voor een informatiebijeenkomst voor startende ondernemers. De drie gouden tips voor ondernemers in zwaar weer die Barendse gaf waren even logisch als algemeen: “Trek op tijd aan de bel” (bij de KvK), “herzie je marketingstrategie” (mbv. de KvK) en “ga op een creatieve manier om met de crisis” (Tips?… even naar…ja natuurlijk, de KvK).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.