Feestdagen: sfeer in pop-up stores

Kerst is voor veel bedrijven de uitgelezen kans om te gaan adverteren. Vooral in een pop-up store kunnen ze zich helemaal uitleven. Boom, ballen, slingers, verlichting, alles om jou binnen te halen.

Ook bij andere feestdagen zoals Nieuwjaarsdag en Pasen gaan de bellen rinkelen. Zo is er nu een pop-up store met oliebollen te vinden in Amsterdam waar bakkers je uitleggen hoe je nu de perfecte bol maakt. Tijdens Sinterklaas is elk jaar De Pepernotenfabriek te vinden in verschillende steden in Nederland. Hier kun je bijzondere pepernoten vinden zoals frambozen- en Limoncello pepernoten.

Utrecht Centraal kan er ook wat van: daar pakken Starbucks en Arla uit in volle kerstsfeer. Zachte kleedjes, sneeuwvlokken, op en top gezelligheid. Volgens Job van den Berg van Kantar TNS is die sfeer erg belangrijk. “Als merk moet je ervoor zorgen dat je iets anders doet dan dat de klant verwacht, iets ludieks,” legt hij uit.

Van den Berg: “Het doel van een pop-up store is om de klant naar het merk toe te trekken. Hij hoeft dan niet per se dat product te kopen, maar moet interesse krijgen in het merk.” Ook de buitenkant van de store is erg belangrijk, de klant moet naar binnen worden getrokken. “De pop-up store ziet er vaak anders uit dan een gewone winkel en is van een merk dat normaal geen winkel heeft, dat trekt de klanten aan,” zegt Van Den Berg.

Zo had Adidas een paar jaar geleden een pop-up store die er van buiten uitzag als een schoenendoos, dat is een keer wat anders. Daar stap jij toch ook sneller naar binnen? Hieronder zie je hoe een Nike pop-up store in een radend tempo in elkaar wordt gezet. Wat is voor jou belangrijk in een pop-up store, laat het hieronder weten!

Bron: ASTOUND Group – YouTube

Wil je meer weten over pop-up stores? Bekijk dan CampusTalk aflevering 9 van seizoen Winter 2016/2017.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.