Waarom horeca steeds vaker mee doet met evenementen

Brewpub De Kromme Haring in Utrecht was vorige week een van de locaties van festival Koekoek030. Steeds vaker zijn horecabedrijven op festivals te vinden. Volgens LaGroup trekken horecabedrijven de meeste bezoekers naar live muziekoptredens.

Meer dan de helft van de totaal 3,6 miljoen bezoekers in Den Haag kwam af op muziekoptredens bij horecabedrijven. Horecabedrijven kunnen het hele jaar door muziekoptredens hebben, volgens LaGroup.

“Ik denk dat de pub ons uniek maakt, omdat je de ketels al een beetje ziet gluren om de hoek als je aan de bar zit. Je kan bier drinken dat zo dichtbij jouw tafel of stoel wordt gebrouwen. Dat vind ik bijzonder, want in Nederland kom je dat niet vaak meer tegen”, zegt Thomas Geurts barmanager van De Kromme Haring. Ondanks dat De Kromme Haring evenementen organiseert in haar eigen pub (te zien in uitzending 1 op 15 februari) staat ze ook regelmatig op festivals.

Wil jij nou weten wat een pub op festivals te zoeken heeft. Luister dan hieronder het interview met barmanager Thomas Geurts.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.