“Een pub op festivals wordt steeds populairder”

Brewpub De Kromme Haring in Utrecht was vorige week een van de locaties van festival Koekoek030. Steeds vaker zijn horecabedrijven op festivals te vinden. Volgens adviesbureau, LaGroup trekken horecabedrijven de meeste bezoekers naar festivals en live muziekoptredens.

In Den Haag bijvoorbeeld kwam meer dan de helft van de totaal 3,6 miljoen bezoekers af op muziekoptredens bij horecabedrijven. Horecabedrijven kunnen het hele jaar door muziekoptredens hebben, volgens LaGroup.

Thomas Geurts barmanager van de pub ‘De Kromme Haring’: “Ik denk dat de pub ons uniek maakt, omdat je de ketels al een beetje ziet gluren om de hoek als je aan de bar zit. Je kan bier drinken dat zo dichtbij jouw tafel of stoel wordt gebrouwen. Dat vind ik bijzonder, want in Nederland kom je dat niet vaak meer tegen”. De Kromme Haring organiseert in haar eigen pub evenementen en staat daarnaast ook festivals. Dit is te zien in aflevering 1 van CampusTalk seizoen lente 2018-2019.

Wil jij nou weten wat een pub op festivals te zoeken heeft. Luister dan hieronder het interview met barmanager Thomas Geurts.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.