Ons brein helpt de reclamemaker

Marketeers zetten alles op alles om de consument te overtuigen. Neuromarketing kan hierbij helpen. In ons brein is namelijk informatie te vinden over hoe de consument op reclames reageert. “Het gaat om de oeroude respons of iets afstotelijk is of aantrekt”, zegt Tom van Bommel, mede-oprichter van marketingbureau ST&T Research

“Je moet een positieve reactie uitlokken op het moment dat je het merk ziet. Het voelen van iets fijns samen met het zien van het merk, zorgt ervoor dat consumenten weken of maanden later tot de koop overgaan”, geeft Tom van Bommel aan.

Neuromarketing kan niet op alleen maar lof rekenen. Er is veel kritiek op de onderzoeksmethodes. Zo zou het onetisch zijn om onderzoeksmethoden naar het brein, die uit de neurowetenschap komen, toe te passen in de marketing.

Luister hieronder het volledige interview:

Actiegroep Binnenstad030 wil dat de digitale reclamezuilen in de Binnenstad van Utrecht verdwijnen. Meer hierover in uitzending 4 van Campustalk lente 2019. 

ST&T Research: https://www.studiostt.nl/

FRANK News: https://www.frank.news/article/marketing/neuromarketing-holy-grail-of-kwakzalverij.html

SpringerLink: https://link.springer.com/article/10.1007/s12115-010-9408-1

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.